پرسش و پاسخ

سوال دوم

من به تازگی زبان سوم آلمانی شروع کردم‌.
توصیتون چیه؟
سایتی فیلمی کتاب یا تمرین خاص

چه فیلم های انگلیسی معرفی میکنید تا من دانشم را روزانه بتونم با یک ساعت فیلم دیدن مرور کنم.
فیلمش لطفا خیلی صحنه دار نباشه
ترجیحا لحجشون امریکن باشه


پاسخ:

پسر بوشهری

در اول بگم هر کسی حتی در سطح متوسط intermediate با زبان انگلیسی آشنایی داشته باشه بدونه که برای یادگیری زبان آلمانی ضرر نکرده. قرابت خیلی خیلی زیادی بین این دو زبان وجود داره. در این حد بگم که یه انگلیسی زبان راحت تر میتونه آلمانی یاد بگیره و برعکس اینکه یه آلمانی زبان هم راحت تر میتونه انگلیسی یاد بگیره. این دو زبان در نمودار درخت زبانی، در یه شاخه قرار دارند. که این بحثش مربوطه به زبان شناسی هست.
در مورد یادگیری زبان آلمانی منابع خوشبختانه تو سایتهای ایرانی زیاد دیدم.
میتونی از این ها استفاده کنی که به ترتیب اولویت :

1-        German with Paul Noble   که این صوتی هستش با یه فایل PDF که اینو به شدت توصیه میکنم

2-    برای مرحه بعد از Assimil German With Ease استفاده کنی

3-  برای مرحه آخر که تازه میشه سطح Intermediate زبان آلمانی، از Teach yourself Germanاستفاده کنی.
 
این منابع برای کسی بود که خودش بخواد یاد بگیره.
من خودم آلمانی رو 2 سال تقریبا به صورت نامنظم طول کشید مسلط شدم. کلمه یادت رفت موردی نداره، قاعده خراب کرد باز ایرادی نداره. موضوع اصلی اینه که تا اشتباه نکنی یاد نمی گیری. فرایدن یادگیری زبان، زمان بره. فیلم یا سریال آلمانی هم دانلود کن و چون براتون این زبان خیلی جدیده هر دو زیرنویس المانی و فارسی رو دانلود کن. فارسی برای اینکه بفهمی و آلمانی برای اینکه هم تلفظو بشنوی و هم کلمه رو ببینی و در لفافه، قواعدم میره در ضمیر ناخودآگاهت.

در اول بگم که شما چه بخواید و چه نخواید وقتی دارید منابع آموزشی زبان انگلیسی رو استفاده میکنید، انگلیسی بریتانیایی رو دارید یاد میگیرید. این فیلم و سریال هایی که همه دارن میبینند، از هالیووده بیشتر یعنی نزدیک به 85% کم کمش. فیلم های انگلیسی با لهجه بریتانیایی مثل سری فیلم های هری پاتر خوبه. یا وقتی خودت داری فیلم و سریال دانلود میکنی، نگاه کن نوشته کشوره سازنده کجا ؟ آمریکا یا انگلیس؟! تو سیت های دانلود نوشته.
چون لهجه انگلیسی آمریکایی و بریتانیایی تفاوت هایی داره. پیشنهاد من در هر دو حالت اینه که زیرنویسشم انگلیسی باشه + زیرنویس فارسی. که بتونی خودت تجزیه تحلیل کنی.
یادگیری هر زبانی آسانه فقط به شرط وقت گذاشتن.